Herobrine

De Minecraft Wiki
Ir para: navegação, pesquisa
Br.png
ATENÇÃO
A tradução da página está em andamento, mas sinta-se livre para ajudar!
cerca de 15% da tradução está concluída
Herobrine é frequentemente referido por Mojang, 4J Studios, o Minecraft Wiki e o Minecraft Forums. No entanto, Herobrine nunca apareceu no Minecraft em si.
Estamos atualmente à procura de um vídeo factual deste assunto, semelhante ao nosso Curse série de guias.
Se você estiver interessado, por favor fale através do página de discussão.

Para formatar razões, esta página descreve o assunto de uma forma canônica.

Para aqueles que pensam em mentir e escrever coisas falsas ou que não pesquisaram direito leiam antes a página da Minecraft Wiki Americana: Herobrine.

E depois venham traduzir isso e dizer realmente quem é Herobrine...

Vi traduções absurdas de certas pessoas que NÃO SABEM DE NADA!!!!

JÁ QUERO BEM CLARO DEIXAR DE INÍCIO QUE HEROBRINE NÃO EXISTE

Herobrine
Herobrine.png
Nome verdadeiro

Herobrine (Persson)

Ocupação

Mineiro

Nacionalidade

sueco

Conhecido por

Sendo um ícone da comunidade para Minecraft.

Pronúncia

Herobrine(Pronúncia) é o tema de uma "creepy-pasta" feito na comunidade (história arrepiante). Ele é um dos maiores ícones da comunidade de Minecraft. Herobrine não esteve presente em nenhuma versão de Minecraft

"Canon" de Herobrine é amplamente considerada como a primeira imagem / história já postada sobre Herobrine, bem como a Stream (Transmissão ao vivo) de Brocraft. Qualquer coisa postada após esses dois eventos são considerados como adaptações feitas por fãs / variações.

Herobrine existe no Minecraft?[editar | editar código-fonte]

Herobrine não está em Minecraft.

Não há referências a ele todo o código-fonte, e não existe um código que da permissão a qualquer entidade para agir como o Herobrine. Não há código de nível de terreno para gerar Tochas de Redstone, Túneis 2x2 ou calabouços com armadilhas elaboradas.

Não há maneira de Herobrine poder existir em clientes ou servidores não modificados. Quaisquer alegações de que ele está em Minecraft são completamente falsas. Quaisquer aparições dele podem ter sido causadas por mods instalados

A Minecraft Wiki e fóruns não participam em qualquer fraude viral do Herobrine. Qualquer exclusão de comentários ou histórias relacionadas com Herobrine são realizadas puramente porque o Herobrine existe, e as histórias são uma ou outra fictícias, com a intenção de enganar os outros, ou o resultado de usuários jogando com mods instalados sem que eles saibam.

Origens e Popularidade[editar | editar código-fonte]

A história de Herobrine (Em inglês por enquanto)
A imagem que Copeland photoshpiou, que o levou a iniciar a falsa transmissão ao vivo
Primeiro vídeo de aparição do Herobrine no Brocraft
A cena acima recriada em alta qualidade
A imagem que todos os espectadores de Brocraft foram redirecionados ao final da Transmissão ao vivo do Herobrine

Desde a creepypasta original, Herobrine cria construções aleatórias, tais como pirâmides de areia em oceanos e longos túneis de 2 × 2. Ele também corta todas as folhas das árvores.

Herobrine apareceu pela primeira vez em uma única imagem que detalha um encontro. Ela foi postada no "4chan / v / board", e ganhou muito pouca atenção. Indicou como Herobrine tinha aparecido no jogo single-player de alguém, desarrumando o mapa com várias pirâmides e túneis 2x2. É a primeira mídia para nomeá-lo como Herobrine.

Foi só mais tarde que Herobrine cresceu em popularidade, quando o streamer Brocraft "Copeland" photoshopiou (Inseriu através do programa photoshop) o  Herobrine em várias screenshots para mostrar ao seu chat. Ele havia tomado recentemente um gosto para a história, e queria ser uma parte dela. Depois de ficar em grande parte boas reações, ele decidiu encenar uma farsa. Ele explicou exatamente como isso ocorreu em um e-mail. [1]

Copeland tinha jogado pelo mundo como um lets-player normal faria, evitando deliberadamente a sala de work-in-progress (trabalho em andamento) onde ele havia criado para a brincadeira. Herobrine foi introduzido na transmissão ao vivo aqui (às 20:45). Ele confirmou ter feito uma pintura re-texturizada. Copeland, em seguida, gritou e correu para fora da sala, prontamente terminando a Transmissão ao vivo.

Copeland fingiu estar abalado no chat, e mais tarde publicou uma mensagem em fóruns, com links do vídeo para espalhá-lo, na esperança de obter reações semelhantes.

Depois de um tempo, Copeland removeu a pintura e recolocou as texturas normais. Ele começou a transmitir mais, fingindo estar com medo. Ele anunciou que iria excluir o mundo para nunca se encontrar novamente com o Herobrine.

Mais tarde, Patimuss fez um vídeo mostrando o Herobrine em uma área com lava feita pelo usuário. Este Herobrine foi free-standing (independente), ao contrário do vídeo anterior. Devido a isto, é provável que ele era uma porta restruturada. A livestream caiu depois que Patimuss fugiu e salvou seu jogo, apenas retonou dez minutos mais tarde, onde Herobrine tinha desaparecido.

Mais tarde, durante a segunda transmissão, Patimuss pôde ser ouvido falando com sua esposa, afirmando que estava trollando. Isso floodou (Repitir várias vezes a mesma mensagem) o bate-papo com ultraje. Ele então fingiu que o jogo crashou (fechou sózinho). Copeland não gostava que Patimuss revelasse que Herobrine era uma farsa.

Não se sabe quando exatamente isso aconteceu em relação ao vídeo de Patimuss, mas Copeland, em seguida, postou links no bate-papo, levando a "http://ghostinthestream.net/him.html". Isto é provavelmente aonde o apelido de "Ele" se originou. A página apresenta o rosto do Steve, mas com olhos reais freneticamente rolando no lugar dos olhos, modificados para serem completamente pretos.

Abaixo da face, havia uma confusão de caracteres e letras. Após a remoção de todos os caracteres não-alfabéticos, a seguinte mensagem é revelada:

" Tem sido relatado que algumas vítimas de tortura, durante o ato, iriam recuar para um mundo de fantasia do qual não poderiam ACORDAR. Neste estado catatônico, a vítima viveu em um mundo assim como o normal seu, exceto que eles não estavam sendo torturados. A única maneira que eles perceberam que precisavam para ACORDAR foi uma nota que encontraram em seu mundo fantasioso. Que dizia-lhes sobre a sua condição, e dizia-lhes para ACORDAR. Mesmo assim, eles muitas vezes levaram meses até estarem prontos para descartar o seu mundo fantasioso e POR FAVOR, ACORDE. "

A mensagem continua dizendo ao espectador para "acordar", implicando que eles estão vivendo num mundo fantasioso, e este texto oculto na página é a sua "nota". O texto acima é de outra creepy-pasta, intitulada de "Wake Up".

A transmissão prosseguiu depois sem mais avistamentos do Herobrine. Copeland continuou a afirmar inflexivelmente que Herobrine era real por cerca de um ano em diante. A Wiki perguntou a Copeland várias perguntas sobre o evento, que estão localizadas aqui.

Desde a transmissão, tem havido um enorme aumento na sua popularidade, proporcionando a Herobrine o status de meme, e fazendo-o um ícone da comunidade. Existem vários mods, animações, peças de arte e construções de Herobrine que foram criadas.

Pronúncia[editar | editar código-fonte]

Herobrine tem duas pronúncias distintas, que se suspeita a causa da pronúncia diferentes entre América e Europa.

Especula-se que a maioria dos europeus pronuncia a palavra como "hero brine" (rerou braine), brine (salmoura) sendo água saturada de sal.

Enquanto especula-se que a maioria dos americanos iria pronunciar o nome como "Hiro brin" (riro brain). Ambos são pronunciadas de forma diferente, com o primeiro e ser pronunciado como i, e o último e mudo.

A versão "europeia" é vista como verídica, principalmente porque a equipe Brocraft pronuncia-o como tal no seu livestream, e por que Herobrine, ocasionalmente, é sueco.

Um estudo mais aprofundado sobre o que especificamente causou essas diferenças de pronúncia está em andamento. Para ajudar, por favor consulte a página de discussão.

O que é Herobrine[editar | editar código-fonte]

Verídico
Herobrine é o irmão morto de Notch de alguma forma incorporado em Minecraft. Enquanto este é o "verídico", isso também é completamente falso na realidade, Notch não tem nenhum irmão.

Deixando o fantasma de lado. Existem duas teorias verídicas plausíveis restantes.

Herobrine mostra um monte de características para ser uma forma de vírus, como a manipulação de mundos do jogo, a exclusão de tópicos e envio de mensagens através dos Fóruns do Minecraft. Possivelmente, mas não com certeza também invadindo o e-mail e twitter do Notch para responder sobre sua própria existência. Ou, Herobrine é simplesmente uma invenção da imaginação usuários. Todos os usuários que conversei, incluindo o e-mail resposta do Notch, poderia simplesmente ser fruto da imaginação do jogador. Isso também explica a rejeição do verídico de Notch, mostrando que a história é tudo na cabeça do usuário.

Herobrine é quase certamente inspirado por Slenderman, que também é a inspiração por trás Endermen.


Comunidade
As teorias mais populares entre os usuários é que Herobrine é um fantasma. Outras teorias podem envolvê-lo sendo um ser superior, um demônio, um mau presságio, ou as sugestões na explicação verídica. No entanto, a maioria destes são escritos como se o próprio Minecraft fosse a realidade, em vez de partir do jogador que controla o avatar dentro do jogo. Herobrine canonicamente não apareceu na vida real, e permanece confinado à tecnologia.

Aparência[editar | editar código-fonte]

Verídico
Herobrine is a human entity, with exactly the same skin as "Steve". However Herobrine has bright white eyes that glow in the darkness, as if they are a light source.


Community
Herobrine can sometimes be seen holding tools, such as pickaxes. This stems from the widespread community belief that Herobrine was a miner. Usually, his hands are empty.

Herobrine is often portrayed by the community as a dead miner, killed long before the player's arrival. His appearance, however, does not suggest either of these are the case. But with Minecraft's abandoned mineshafts and strongholds, as well as mining being a large part of the game, the game itself has shaped public perception of the character to suit this persona.

Movement[editar | editar código-fonte]

Verídico
Herobrine is said to have the ability to run in Minecraft. This is indicated by the original source. The Brocraft stream portrays him as almost always stood up straight, with arms to his sides, watching the player. He is not seen to physically move within the Brocraft stream, but he moves location during the stream. It is unknown if Herobrine can swim, use minecarts, boats or Nether portals. Like most ghosts, it is likely he simply has no use for most methods of transportation.


Community
Much like angered Endermen, Herobrine is widely believed to move via teleportation. Nearly all of the community actually reject the canon, describing him as running.

Herobrine cannot fly, and no variation states this as "canonical". However, he appears to be able to glide. Which is to say, moving in directions without physically moving, while not moving upwards. This is usually evident in retreating back into fog.

Herobrine is often portrayed with his head crooked or twitching. This is likely due to him being seen moreso as a virus/creepy entity in Minecraft, rather than a ghost.

Interaction within Minecraft[editar | editar código-fonte]

Verídico
Herobrine is able to build and destroy in Minecraft. The original image states the player found long 2x2 tunnels, small pyramids in the middle of the ocean and trees with no leaves. The full extent of Herobrine's building capacity is unknown, but the given examples indicate Herobrine has awareness of shape, and can differentiate materials from each other.

Herobrine seems to solely target human players. He did not seem to interact with any other mobs nearby in the Brocraft stream, some of which were spiders and zombies. His canonical relation to further mobs added since he appeared is a complete mystery. His interactions with other mobs is not mentioned in the original image. While there is a chicken present in the image, Herobrine does not seem interested in it at all, and is solely focused on the player.


Community
Herobrine has, on occasion, interacted with other mobs. He is sometimes able to take control of passive animals, and revive/spawn undead mobs.

Herobrine seems able to drastically change his environments with no viable source of resources to do so. Most expansions to his abilities involves cobblestone placing, dungeon building, using redstone torches and setting traps. He exhibits all the symptoms of a Creative player in the game.

Herobrine seems unable to enter the Nether, or the End.

Variations[editar | editar código-fonte]

Herobrine's intentions vary, but they usually fall under two categories. One variation is based on pure community interpritation, while the other, based on the canon.


Verídico
In the Stalker variation, he stalks the player, disappearing if approached. This variation is derived from his origins.


Community
In the Vengeful variation, he tries to ensnare the player in traps, presumably to steal their items. He waits for people to enter his dungeons, then either seals them inside, or teleports behind them, presumably killing them. Some rarer variations of this particular version says he breaks the player's creations, and steals their items from chests. This variation is likely inspired by griefers and trolls.

Future update[editar | editar código-fonte]

Notch posted on Twitter about the subject of Herobrine, early in his popularity boost.

RavenBurga Is "he" a real entity ingame or is it just a successful_troll.swf?
Notch It's not real. =) But it might be soon!

This confirmed there was no Herobrine, but suggested Notch planned to add him at a later date.

At MineCon 2010, Notch confirmed Herobrine will be in the game, probably in a "seecret friday update".

Due to increased drama surrounding the Herobrine page, a wiki administrator asked Notch over IRC if Herobrine would be added:

12:25 Kizzycocoa [...] is there any confirmation on his upcoming existence in MC?
12:27 Notch i have no plans of adding herobrine as is, but I do like the rumors, haha

This shows Notch has decided against adding Herobrine. However, the fact that "as is" suggested that something like Herobrine may be added, fuelling beliefs he will be added even further. So, once again, the same user asked for clarification:

8:09 AM Oct 20th Kizzycocoa [...] the entire community is getting frustrated by the hero-spam
8:56 AM Oct 20th Notch i have no plans of adding herobrine.[1]

Current stance on Herobrine[editar | editar código-fonte]

As Minecraft passed on from Notch to Jeb, the chance of Herobrine appearing in an update was unclear. On the 22nd of August, Dinnerbone, current joint developer of Minecraft, tweeted:

Dinnerbone-twitter.png Nós não planejamos em momento nenhum adicionar o Herobrine. Eu dúvido que isso mudará.
~ Dinnerbone em Herobrine[2]

This confirms that Herobrine will never see an official release in Minecraft, and that any claims of "finding" Herobrine in vanilla Minecraft in future updates are completely unfounded.

Cameos[editar | editar código-fonte]

Mojang media appearances[editar | editar código-fonte]

Arquivo:Tumblr lptis8PNzr1qzb7ox-Herobrine.png
Herobrine in the Wedding Weekend promo image
Arquivo:Minecon-Herobrine.png
Herobrine in the Minecon header
Arquivo:Minecon-is-a-go-20111118112241743-000.jpg
Herobrine on the Minecon Xbox stand
Arquivo:Minecraft Facebook Cover Photo Herobrine.png
Herobrine in Mojang's "summer picnic" Facebook cover photo
Arquivo:Herobrine statue.jpg
The Herobrine statue from Minecon, now owned by Zaralith
Arquivo:Herobrine!.jpg
Herobrine in the LEGO Microworld booklet.

Herobrine has appeared in official Mojang images as an in-joke.

His first appearance in official Mojang images started with the Wedding Weekend, in which he was just behind Notch's Minecraft character. His second appearance was in the Minecon header, where, yet again, Herobrine was just behind Notch.

Herobrine also appeared in the the official Minecon trailer, created by Hatfilms, at 3:11. However, as users were asked to submit their skins to appear in the trailer, this is likely not intentional.

Herobrine was also spotted at the Xbox section of Minecon. He was on the board, behind the Xbox stations. During Minecon's closing, a user named Zaralith won the Herobrine statue by answering the give-away question "How many Fable games are there?" correctly.

Some users point to this as proof of his future addition. However, there is no proof he is being portrayed for anything other than baiting fans.

Herobrine also appeared in Minecraft's Facebook page, the image being the Cover Photo. It is notable to state the image was created by the fan for a competition, with the theme of "summer picnic", hence his inclusion may not be fully intentional.

Changelogs (Registro de mudanças)[editar | editar código-fonte]

Herobrine was first stated to have been removed in Beta 1.6.6. Isso foi uma brincadeira, referindo que Notch removel parcialmente os códigos essneciais do Mob Humano, making it unspawnable within Minecraft. An ulterior motive was to troll the community, as this was around the time Herobrine had gained mematic status within the community.

Below is a table showing every version Herobrine has been "removed" in to-date.

Versão Notas
Beta 1.6.6 Removal of essential Human code
Beta 1.7
Beta 1.7_01
Beta 1.8 (Adventure Update)
1.0.0 (Full Release)
1.2.1 Only noted on the Tumblr version of the changelog, viewed through the launcher.
1.2.5 Removido todas as "entidades fantasmas". Changelog entry read: "Removido todas as entidades fantasmas sob o comando de Lorde Herobrine".
1.3.1
1.4.2 Only noted on the Tumblr version of the changelog, viewed through the launcher.
1.5-pre
1.5
1.6-pre
1.6.1 Only noted on the Tumblr version of the changelog, viewed through the launcher.
1.7.2 Only noted on the Tumblr version of the changelog, viewed through the launcher.
1.8-pre

Herobrine has not been "removed" em nenhuma snapshot version to date.

Xbox changelogs[editar | editar código-fonte]

In the July Xbox update, Herobrine was removed from the Xbox version of Minecraft for the first time. It is very likely that 4J Studios, the developers behind the Xbox version, will continue this long-running inside joke.

Xbox 360[editar | editar código-fonte]

On the Xbox 360, Herobrine is mentioned on one of the splash messages.[3]

Herobrine is part of a skin pack, released on the Xbox 360.[Screenshot needed]
Because of this skin addition, "sightings" have risen drastically. However, all Herobrines on the Xbox are simply players, using the Herobrine skin. Herobrine then made another appearance in the 3rd skin pack for the Xbox version, where a "Zombie Herobrine" skin is available.

Scrolls[editar | editar código-fonte]

In the latest up date for the game Scrolls, 0.103.0, Herobrine being removed was in the change log miscellaneous section.[4]

Mojang reactions[editar | editar código-fonte]

Mojang has, albeit rarely, shared their views on Herobrine.

Notch[editar | editar código-fonte]

Notchface.png The Herobrine stuff is awesome and kind of scary at the same time. It really shows how little control a content producer has over the content.

I've publicly told people there's never been any such thing as Herobrine, and that I don't have any dead brothers, and that letting too many animals die in lava is a fool proof way to summon him but that you don't need to be afraid of him. He only means well, he's looking out for you, trying to warn you of the dangers you can't see. There certainly are NO physical manifestations of Herobrine that will sneak out of your computer if you leave
Minecraft running at night, looming over you as you sleep with his pale eyes inches away from your face, as he tries to shout at you to wake up. Sometimes you wake up with a jolt, and he's gone, and all that lingers is the memory and faint echo of his wordless screaming. Of course it was just a dream. There's no way a morally dubious ghost with a god complex could at any point decide to haunt the children who play my game "for their own good", as there is NO SUCH THING. etc etc
~ Notch em Herobrine[5]
64px Getting loads of tweets and emails about Herobrine again. I don't have a dead brother, and he never was in the game. Not real. Never was.
~ Notch em Herobrine[6]
64px Also herobrine is not real please stop asking argh
~ Notch em Herobrine[7]

Ezchili[editar | editar código-fonte]

64px It was fun to see the brocraft stream with herobrine back in the day, was well done. But then it's been overused & worn out.
~ Ezchili em Herobrine[8]

Kappische[editar | editar código-fonte]

Daniel Kaplan.png Ok ok. To be honest, there has never existed a Herobrine. It was just a rumor started by some douche and then someone probably created a mod.
~ Kappische em Herobrine[9]

When asked if he would like to update his stance, Kappische replied:

Daniel Kaplan.png yes..but he is watching me!
~ Kappische em Herobrine[10]

Mollstam[editar | editar código-fonte]

Mollstam twitter.png Herobrine has, and always will be, our friend.
~ Mollstam em Herobrine[11]

JahKob[editar | editar código-fonte]

Jakob Porser Square.png He has never existed.. Quote me if you want..
~ JahKob em Herobrine[12]

Carnalizer[editar | editar código-fonte]

Henrik mojavatar.jpg I don't always have an opinion about Herobrine, but when I do, it tends to end up on a wiki.
~ Carnalizer em Herobrine[13]
Henrik mojavatar.jpg Eu não tenho uma opinião
~ Carnalizer em Herobrine[14]

EvilSeph[editar | editar código-fonte]

EvilSeph.png I can't comment on that, he might be watching...
~ EvilSeph em Herobrine (Via IRC)

Shoghicp[editar | editar código-fonte]

64px I removed him already 3 times.
~ Shoghicp em Herobrine (from a livestream)

Note: Minecraft Wiki is looking for more responses from Mojangsters that have not already been quoted. Please post links to these on the talk page.

Trivia[editar | editar código-fonte]

  • When asked about audio player implementation in the wiki, and limits of what could be uploaded, C418 replied to Herobrine claims relating to disc 11. He stated that he cannot say a lot about 11, but that it is not anything to do with Herobrine.
  • There is a user called Herobrine registered on the Minecraft servers. The account is a full account (meaning they have bought Minecraft after registering). The owner of the account is unknown. They have not visited any of the Minecons using the Herobrine username, due to their lack of a cape.

See also[editar | editar código-fonte]

Herobrine livestream reference[editar | editar código-fonte]

The Herobrine livesteam was located here. Regrettably, it was deleted. We are unable to locate any existing copy or recording of the stream.

Copeland and the Brocraft founder have both stated that they do not have a backup copy of this stream. We are reaching out to any users who may have recorded this stream for personal use, to share the footage for future generations of Minecraft fans.

Referencias[editar | editar código-fonte]