Compartilhar

Compartilhar

Enderman

De Minecraft Wiki
Enderman
Enderman.png
Pontos de vida

40 (Heart.svg × 20)

Força de Ataque

Easy: 4 (Heart.svgHeart.svg)
Normal: 7 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
Hard: 10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Geração

No Mundo Primário ou no Fim com nível de luz 7 ou menor.

Primeira aparição

Beta 1.8 Pre-release 1

ID na Rede

58

ID no Jogo Salvo

Enderman

Drops

Ender Pearl
(0-1) ao ser morto

Experiência

5

Um Enderman (plural 'Endermen') é uma criatura humanoide de atitude neutra (significa que ele só se torna agressivo quando é atacado, exceto no caso dos novos Endermites) de 3 blocos de altura. Eles são conhecidos por suas habilidades únicas, como teleporte e força sem oposição, a ponto de torná-lo capaz de retirar blocos do chão, paredes ou teto e carregá-los.

Além dessas habilidades, ele também possui uma maneira peculiar de se sentir provocado. Ele se tornará hostil caso o jogador olhe para sua cabeça ou corpo (acima das pernas, e a probabilidade é maior quando você olha diretamente nos olhos da besta. Tome muito cuidado, pois já foi visto isso acontecer a dezenas de blocos de distância).

Endermen (plural de Enderman, língua inglesa) aparecem cum borra no The End, seu mundo de origem. Como requerem um nível de luz de 7 ou menos para se formarem, o fim permanece entranhado em lençóis de trevas. Seus olhos do fim e a pérola do fim dentro de seus corpos permitem a ele se guiar por entre planos dimensionais. Por isso, eles gostam de aparecer no Mundo primário de vez em quando, embora seja 10 vezes mais raro em comparação com outros monstros, tal como zumbis e esqueletos. As chances são bem maiores de serem vistos de noite.

Aparência[editar]

Sua pele é obscurecida pelas trevas, seus braços e pernas são compridos e finos, mas suas garras e dentes afiados e sua força descomunal contrariam qualquer expectativa inicial sobre seu físico franzino e isento de músculos. Seus olhos do fim são roxos e emitem partículas de purpurina roxo rosado parecidas com as partículas de portais para o Nether. Quando agressivos abrem a boca e tremem violentamente. Endermen são pacifistas, então o tremor se dá à luta vã que ele trava com sua mente instintiva, a fim de evitar mais violência.

Comportamento[editar]

Endermen sofrem dano ao ter contato com água, chuva, fogo e lava.

Endermen nunca vão desistir de uma perseguição uma vez que tenham se tornado agressivos. Mesmo quando se deslocarem centenas de quilômetros, ele continuará a seguir até que um dos dois seja reclamado pela morte. Se você se desentendeu com um Enderman sem estar adequadamente equipado, sua única esperança é distraí-lo usando-se de elementos externos, como a água, chuva, lava ou fogo. Tenha muito cuidado quando um Enderman hostil desaparece de súbito, pois ele ainda terá raiva intensa de você. Se ele não aparecer novamente, pode ter se teleportado para longe a fim de escapar, mesmo que temporariamente. Se você tiver muita sorte, ele pode ter acidentalmente se solidificado dentro de uma parede ou se dissolvido dentro de uma fonte de água.

Endermen são pacíficos, e um pouco medrosos, durante o dia. A fim de evitar brigas, sempre teleportam para longe do jogador , assim são inofensivos enquanto estão na superfície durante o dia. No entanto, é muito mais provável que vá encontrá-los no subsolo, e não na superfície.

Se um Esqueleto ou talvez o próprio Dragão do Fim atacar um Enderman, mesmo enquanto ele ainda estiver perseguindo um jogador condenado, seu ódio vai se dirigir ao atacante secundário, obrigando-o a parar de atacar o jogador mesmo depois de seus ofensores secundários já terem sido destruídos.

Bem como muitos monstros, Endermen não podem enxergar o jogador através de blocos transparentes como o vidro por exemplo. Essa propriedade única por parte desses blocos provoca uma interferência na sonda dimensional do Enderman, criando uma zona isolada de seus olhos.

Teleporte[editar]

Endermen normalmente deixam partículas de fumaça roxa no ar, principalmente quando se teleportam. Podem acreditar ou não, mas essas partículas são a liberação dos atributos físicos excessivos deste mesmo. Quando um Enderman passa a carregar um bloco consigo, sua força é direcionada para seus braços, fazendo com que qualquer rastro de seu sumiço seja neutralizado.

Endermen e suas longas pernas são capazes de subir um bloco inteiro de altura sem ter que pular. A média de teleporte de um Enderman é de 32 metros na maioria dos casos, porém os testes informais em mundos planificados, mostram que podem se teleportar muito mais longe na direção Y. Podem se teleportar para qualquer bloco sólido, as únicas exceções são os blocos diretamente sob água ou lava, ambos igualmente mortais para este.

Um Enderman não pode ser teleportar enquanto estiver em um carrinho de mina. No entanto, se for alvo de um projétil, ele vai se teleportar para fora do caminho e teleportar-se de volta. Mesmo que um Enderman esteja com dificuldades para se teleportar ou esteja preso, as probabilidades de você atingi-lo com flechas, bolas de neve ou ovos são ínfimas. Da mesma forma, quando a água cai por sobre um Enderman enquanto ele está dentro de um carrinho de mina, ele irá repetidamente tentar se teleportar para fora deste, mas imediatamente se teleportar de volta. E isso vai continuar até que finalmente ele morra, ou que a correnteza cesse.

Movendo blocos[editar]

Endermen somente irá segurar e carregar consigo determinados tipos de bloco, não importando se sejam naturais ou colocados pelo jogador. Ele irá retirar blocos horizontalmente e verticalmente próximos, em uma distância curta, similar a do jogadores (3 metros).

Mesmo que atacado ou destruído, o bloco que o Enderman porta será simplesmente enviado para o tesouro pessoal do Dragão do Fim para qual ele serve. Esse tesouro é inacessível para qualquer um, mesmo os criadores do Minecraft. Mas você pode sonhar, criando seu próprio tesouro. ;-)

Endermen gosta de retirar apenas estes seguintes blocos:

[1]

Grass Block

Dirt

Mycelium

Sand

Gravel

Clay

Dandelion

Rose

Brown Mushroom

Red Mushroom

Cactus

Pumpkin

Melon

TNT

Endermen não pode carregar entidades, como barcos, carrinhos de mina, portas, outros monstros ou jogadores.

Danos as estruturas e ambientes[editar]

Por o Enderman possuir a habilidade de mover blocos, isso pode causar danos ao ambiente natural e em algumas estruturas construidas por jogadores. Eles também podem permitir que os animais pulem para fora das cercas, colocando blocos adjacentes.

Eles também podem polinizar cactos em biomas do deserto, removendo blocos e colocando em areia fresca, aumentando gradualmente a população de cactos nos desertos frequentemente carregados.

Prevenindo Ataques[editar]

A única maneira de fazer um Enderman atacar o jogador,é atacando ele, ou olhando para o seu rosto / parte superior do corpo com a mira.Como Endermen são três blocos de altura, o jogador pode bater apenas nas pernas dele, evitando que ele se teletransporte. Endermen geralmente só são encontrados em espaços relativamente abertos, assim, você raramente verá um Endermen em uma caverna, sendo assim, é mais provável encontrar outro Mob antes de encontrar o Endermen.

A partir de Minecraft 1.3, Endermen retorna ao estado neutro quando encosta na água, e também, se teleporta para longe dela. Isso faz com que um balde de água muito útil para despistar um Enderman acidentalmente provocado, ou para a remover toda aquela multidão de Endermens no The End. Além disso, se o jogador está na água, não mais do que 2-3 blocos da terra seca, e pelo menos um bloco de profundidade, e provoca um Enderman, ele vai se tornar agressivo, mas ao invés atacar quando o jogador olha para ele, ele vai ficar em um lugar por pelo menos 30 segundos e, em seguida, se teletransportar para dentro da água, tomar dano, e teleportar, ou continuar a ficar em um ponto. Além disso, se o jogador continuamente olha para o Enderman por pelo menos 30 segundos, ele pode se teletransportar para longe, ou tentar atacar, e depois teleportar em cima de água. Depois de pelo menos 90-120 segundos, se o Enderman não tentou atacar ou se teletransportar para longe, ele vai virar neutro novamente.

Enderman ficará neutro se relar no fogo, ou quando é atacado com uma espada com aspecto flamejante.

Se o jogador usa uma abóbora em sua cabeça e olha para um Enderman, ele não vai virar hostil quando olhou. Uma vez provocado, no entanto, usando uma abóbora não vai impedi-lo de atacar ou teletransporte, embora ele não vai teleportar se o jogador estiver dentro do alcance corpo a corpo.

Se um Enderman entra na casa do jogador ou em outra área, e o jogador quer que ele saia, o método mais fácil de removê-lo é atirar com uma flecha, bola de neve, ou ovo, enquanto o Enderman ainda não é hostil. Isso faz com que ele se teletransportar para longe. Uma tentativa de tiro na cabeça ou tronco reduz a chance de um Enderman teletransportar para 35%, mas uma tentativa de tiro para os braços, pernas ou coxas é um teletransporte garantido. Essa tática é muito útil para os arqueiros.

Outro bom método de se livrar de Endermen dentro da casa do jogador é ter uma fonte de água no seu interior e usar um pistão para abrir e fechar esta fonte de água. Quando um Enderman entra na casa, o jogador deve abrir o portão, fique dentro da água corrente, e olhar para o Enderman. Ele virá para o jogador, se teletransportar para longe da água, voltar, e acabar morrendo.

Because Endermen take damage from water, building a moat is useful for preventing an encounter and an attack, although with the ability to teleport to you, this does not always work. The player could also try flooding the outside of his or her house with water so they cannot get in, though that means that the player needs a door to get in and out and stop flooding from the inside of his or her house. The player must also put blocks around his or her house in order to stop the flooding from spreading too far. This idea also stops creepers from blowing up the player's house, and mobs cannot get inside. When provoked during the day, Endermen will usually teleport away rather than attack the player. If an Enderman comes nearby an active Creeper it will teleport away for a moment right before the Creeper explodes, giving you a small amount of time to get away. When exploring caves with few torches, a player can spot an Enderman by its glowing eyes. A player can use this characteristic to avoid accidentally staring at an Enderman. When you encounter Endermen in the desert, you can hide behind a cactus or build some around you (Please note that if you stand too close to the cactus, you will be harmed). The Enderman will be pricked to death trying to chase you. But this chance is very slim because Enderman can easily teleport behind you. Another good way to defeat a hostile Enderman is to build a 3-block high cactus, put a block on top of the cactus and stand on it. The Enderman will be pricked to death. Be prepared and have sword on you because the Enderman may lift the cactus away.

Combate[editar]

Endermen are damaged by attacks, falling, fire, lava, water, and poison. These are one of the most dangerous mobs in the game, in a one on one fight, and they should be respected on that basis.

Ideally you want your back against a wall. If you hit Endermen, they will often teleport behind you. (Only in multiplayer, the enderman will only Teleport somewhere inside a player's view.) Their melee attacks hit sufficiently hard, that you want to avoid being hit by them as much as possible. Get a sword and armor, made from the best material you've got. A flint and steel may also help, as although lighting them on fire is difficult, it will likely still help you kill them, if you can manage it. Focus on hitting their legs, and try to time your attacks so that the Enderman is continually knocked back, so that it will not be able to hit you. This will usually kill them fairly quickly.

You can perform preemptive strikes against Endermen by keeping your crosshair over them, which will cause them to stay still for several seconds, or until the Enderman is hit, whichever comes first. A player can also get in the first hit by looking only at the Enderman's legs until they attack - though once hit, the Enderman will become aggressive as normal.

A height advantage of at least one block or more will also help keep the Enderman at bay as you hit it.

Endermen that wander into fire or lava will not teleport away, nor will they become aggressive to the player. This can be used to weaken or kill them, though the second will require that they be set on fire twice (likely by placing fire with a flint and steel) due to their high hit points.

Arrows, snowballs, and eggs will usually not hit them due to the fact that they usually teleport away before impact. However, shooting an Enderman with a bow carrying the "Flame" enchantment will still light it on fire, even though it will take no direct damage from the arrow. This can be an effective method of holding off and killing Endermen from range.
Because they do not get hurt, projectiles will not cause Endermen to become hostile. If a projectile does manage to somehow damage an Enderman, such as an accidental arrow hit from a skeleton while they are attacking the player, they will become hostile to the source of the damage.

Fishing lures will hit an Enderman and "snag" them on the end of the line. However, as the Enderman teleports away when the lure hits them (Possibly behind a wall or into caves) this is only sometimes useful as a tool for killing them. If you manage to pull it forward it will travel a remarkable distance.

Hostile Endermen will teleport away after a player hits them, though they may attack first. Similarly, Endermen may teleport away several seconds after attacking. When this happens in a small underground space, the Enderman may teleport into inaccessible caves or to the surface and may or may not teleport back. The Endermen may also teleport behind the player so caution is recommended. Endermen teleportation can be tracked by looking for the glowing teleportation trail they leave behind.

Because of the Endermen's extra height, you can make a roof 2 blocks high (and at least 2 deep) that allows you to walk through, but stops Endermen from walking through due to their height. However, other mobs will have easy access to you so make sure you have your back covered. Obviously they can still hit you if they're right next to you, so make it deep enough that they can't reach you. (For example, a 3×3 roof in an open area, as you can always retreat to the middle or far side.)

Another effective way of killing an Enderman is to make a 4-block high pillar underneath yourself, then look at an Enderman. The Enderman will run toward you and come into melee range. You will be in range to attack them, but they will not be in range to attack you. Make sure there are no skeletons nearby (within 16 blocks), as they will shoot you off your pillar and make you a vulnerable target.

A very simple way to kill an Enderman is to attack their legs, as they do not teleport when their legs are attacked.

A quick, effective way to kill an Enderman is to quickly run towards one with or without a weapon (and without looking at its head), attack its legs once, and have four or more tamed wolves to finish it off.

One way to get Ender Pearls without the Enderman becoming hostile toward you is to quickly trap the Enderman on a single square and drop gravel or sand on its head, crushing it.

Endermen also cannot teleport when riding a minecart, even hitting them with an arrow will not cause the Enderman to teleport away (Though they will flash red and disappear for a second, as if trying to teleport unsuccessfully.) This is one potential way to kill them at a distance.[2]

Endermen cannot teleport while falling. Thus an effective way to kill them quickly is to draw them to the edge of a slope and attack them while facing the slope. The attack will knock them backwards, and followup attacks can be performed before the Enderman can teleport away.

Sound is also important to pay attention to, an attentive player with an appropriate sound system can hear where the Enderman teleported to, preventing sneak attacks from behind.

Iron golems will attack Endermen, and will kill one in two hits. Endermen will hit the iron golem once before the iron golem kills it.

History[editar]

Beta
At first, when Notch was still designing the Endermen, he thought they were not 'creepy' enough, coming with the idea that having a situation which the player would want to avoid could make the Enderman significantly more scary. This gave Notch the idea to implement the staring feature, where aiming the crosshair at the Enderman's face would cause a suspenseful moment in which breaking eye contact would trigger an attack, as well as the Enderman having the ability to teleport so that when the player has stared at the Enderman, he or she would have to face a consequence for that action.[4]
According to Burnie Burns of Rooster Teeth Productions, the Endermen's weakness to water was suggested by Burnie's son when Notch mentioned that he needed to come up with a way to kill a group of Endermen.[3]
In the Beta 1.8 demo at PAX, Endermen dropped diamonds as a placeholder for Ender Pearls.
1.8pre1 Endermen foi adicionado.
1.8 The Enderman was officially introduced in Beta 1.8, "part one" of the Adventure Update.[5][6]
In Beta 1.8pre1&2, Endermen originally had green eyes and emitted black smoke. The release of Beta 1.8 changed the eyes to purple and black smoke has been replaced with purple particles similar to the particles emitted from Nether portals.
The blocks Endermen can pick up are now limited. In Beta 1.8 pre-releases, Endermen were able to pick up any block, including Bedrock.
1.9pre1 Before this update, Endermen could be killed with the use of a bow. Afterwards, arrows, snowballs, eggs, and splash potions will not hit them due to the fact that they teleport away before impact.
Enderman will teleport away and become neutral if the player pours water on a hostile Enderman.
1.9pre3 Notch stated "Endermen suck because they're annoying, and because I nerfed them and made them too easy. I shall fix this."[7] Because of this, Endermen were modified in this update to have 40 hp (instead of 20), requiring 6 hits from a diamond sword to kill, or 40 punches with just a fist. Combined with their teleportation aspect, Endermen are significantly more challenging.
1.9pre4 The Endermen now have a realm of their own: the End, where they spawn frequently.
Endermen used to burn in sunlight, but as of this update, Endermen won't burn in daylight. They will instead teleport away when the player walks up to them in the daytime, making it extremely hard to get close enough to kill them.
Sound Update Before the Sound Update, Endermen used the sound effects of Zombies as a place holder. On November 13th, 2011 Endermen received their own audio scheme, most notably a long moan overlaid with static for when they are triggered hostile by the player. The noises are actually a person saying 'Hi' and 'What's Up' backwards and distorted.[8][9]
Lançamento oficial
12w22a The Enderman's behavior was modified slightly. Now, it stops in front of the player. When the player swings his/her sword, it teleports behind the player.
12W38a The Enderman's sound were changed, now if you look at them (or they open the jaw), a static sound will play, until he dies or becomes neutral again.

Bugs[editar]

  • They seem to have limited ability teleporting vertically.
  • Endermen don't take rain damage on halfslabs, Soul Sand, or stairs.
  • When using a custom texture pack, Endermen will be bright white overlapping their texture. This is caused by the blank spaces of their enderman_eyes.png Ficheiro. If you create a custom texture pack you must make sure that you only change the 6 pixels actually used by their eyes. An alternative would be to use the original png from the minecraft.jar in your pack. Using the most recent release of MCPatcher also fixes this bug. This can also be avoided by making the enderman_eyes.png translucent, even only slight translucency will fix this.
  • If a hostile Enderman is attacked by another mob and kills the attacker, it resets to being neutral towards the player.
  • If an Enderman picks up a flaming block and then places it again, the block will be extinguished, but the Enderman will be on fire.
  • If you quit a game while being attacked by a hostile Enderman, and re-join the game, the Enderman will return to being neutral.
  • If caught with a fishing rod while neutral, an Enderman will remain neutral even after being pulled in, though the fact that they teleport away when hit with the fishing lure makes this of limited potential use.
  • When an Enderman picks up TNT, the TNT block's texture is inverted (TИT). (Note that this happens in SMP when other players hold TNT.)
  • If you fire an arrow at an Enderman who is in a mine cart, it will teleport away and reappear in the same mine cart. Also, at times it will turn red as if it had taken damage, but it will not die from arrow shots.[10]
  • If seen through the mouth of an enderman you can see underground structures making them a good tool for finding structures such as abandoned mineshafts and caves.
  • When you shoot an Enderman with a bow enchanted with flame, the Enderman teleports, but it is on fire so it is an easy way to kill them from long range.
  • In SMP, when you look at the eyes/head of the Enderman, it won't turn hostile, if you look at its upper legs/body it will become hostile.
  • When an enderman is stuck in water, taking damage, and cannot teleport away, shooting at it with an arrow will make the enderman deflect it, instead of taking damage.
  • In SMP, Endermen seem to float for a while when drawn in upwards with a fishing rod.
  • When an Enderman places down a cactus or flower, it is not checked if it is being put on an appropriate block, possibly resulting in plants on unusual blocks.
  • In SSP, if you use a mod or creative mode to fly, you can look through the Enderman's mouth. If you look at water through its mouth, you will see air in its place.
  • If an Enderman is standing on a cobweb, they will not take damage from rain or teleport away.
  • If a hostile Enderman teleports into direct sunlight, it will forget about you.
  • In 1.3.1 and up, if you punch an Enderman in creative (they will get agressive from staring in survival) from around 5-6 blocks away, it will turn into its hostile state, but will not chase you. It become neutral when it holds a block.
  • In the 1.8 pre-release you would find Enderman in creative mode.

Trivia[editar]

  • If an Enderman is in his aggressive state, you can prevent him from walking/going anywhere if you stare at him (you can freeze the endermen as long as your cursor remains on him). However, if attacked in this state, the endermen may teleport away.
  • The Enderman stare animation will still play while the game is paused or when attaching a sign.
  • The Enderman seems to use a re-colored version of the player's face texture, much like blazes, zombies, and skeletons.
  • The exact size of an Enderman is 0.6x0.6x2.9 blocks(1.9x1.9x9.5 feet).
  • Notch claimed in public that the Endermen is a "(subtle)" reference to "the Slenderman, a similar looking cryptid with a similar name. Given the later development of the End, it is possible he already had the name in mind, and did not choose it because of the Reddit thread in which their name was revealed.[6]
  • Endermen sound seems to stem from reverse audios
    • the `idle1` sound is a reversed “here”
    • the `idle2` sound resembles a reversed “higher” (“hy-a”)
    • the `idle3` sound is a down-pitched “whats up?” or "this way!"
    • the`idle4` sound is a down-pitched reversed "forever!"
    • the `idle5` sound is a reversed "uh oh!"(oh no")
  • In their texture, their jaw is separated from their skull.[11] This makes the Enderman the first mob with the ability to physically open their mouths without simply switching to a different texture. Due to the player's perspective, however, the player sees the back of the Enderman's head when it opens its mouth, making it difficult to tell that it is open. If a player is one block higher, they see through the Enderman's open mouth. They open their mouths by moving their skulls higher than their jaw.
  • If an Enderman is hit by a flaming arrow, it will be set on fire, but will not take damage from the arrow itself, nor will it become hostile.
  • An effective, though difficult to achieve, way to gain lots of experience and enderpearls is to go the End, make a 1x1x4 tower, stand on top of it, look at Endermen and have them teleport to you while you slaughter them. They cannot reach you because the tower is too tall. Another way is to create a 3x3 platform at 3 above the ground (leaving 2 blocks space for you to stand under) Endermen are 3 tall, and will not get under the platform while you can still hit them, but you are not in the risk of falling like with a tower.
  • Even in an aggressive state, they can still pick up blocks, which at times made it seem as though they were tearing through walls to reach the player.
  • Even though water/rain is harmful to them, it will still put out a burning Enderman.
  • If a Mob Spawner is tweaked to spawn Endermen, the model inside will have it's head jutting out the top of the frame.
  • The purple particles the Endermen emit are hard-coded into the game, so they cannot be re-textured without mods.
  • Enderman are able to create snow golems and iron golems if they pick up a pumpkin and set it on already placed snow or iron blocks.
  • There are unused sounds: stare.ogg which is a weird screaming, whistling sound (based on the name, it would be expected to play while the player is staring at them), scream1.ogg - scream4.ogg are monster-like screams. In 12w38a these sounds can now play the Screams can be heard when chasing the player.
  • When in third-person front view, if there is an Enderman behind the player, it won't become aggressive if the cursor is placed over it. Turning so that the crosshair would be on the Enderman in first-person will provoke it, despite it not being onscreen.
  • If an Enderman is focusing on another player, a different player can still look at its hostile points without the Enderman attacking the player afterwards. However, if you try shooting an arrow at it, it will ignore the creature it's attacking and focus on the one who shot the arrow.
  • Amusingly, if an Enderman is set on fire, they may try to put it out by teleporting into water, and therefore committing 'suicide', because they take damage from it.
  • When in The End, it is possible to get Endermen to target the Ender Dragon. Shoot the Ender Dragon with an arrow, then, when it comes to attack you, place yourself so there are Endermen between you and the Ender Dragon. When the Ender Dragon makes contact with the Endermen, it will do damage, causing them to target the Ender Dragon. They do not seem to do any damage, however, they can be quite useful, as the Ender Dragon can not pass through Endermen. One can stand behind many Endermen and strike at the Ender Dragon while it is being blocked by the Endermen.
  • Amusingly enough, if an Enderman is caught in rain, he will continuously teleport in random directions. Players can sometimes, during rain, see Endermen teleport in front of them quickly and teleport off the moment they take damage.

Referências[editar]

  1. http://roosterteeth.com/podcast/episode.php?id=132 - Rooster Teeth Podcast #132 at 22:00-23:12
  2. a b
    http://www.reddit.com/r/Minecraft/comments/j09ma/notch_posts_images_of_new_mob/c282dzr - /r/Minecraft thread about the screenshot released by Notch